Prince Alwaleed's new TV news channel off air after one day

Programming stops, reports claim stoppage is due to feature on Bahraini opposition
Prince Alwaleed's new TV news channel off air after one day
By Courtney Trenwith
Mon 02 Feb 2015 01:22 PM

Saudi businessman Prince Alwaleed’s new Alarab TV channel has stopped programming only one day after launching, the station has confirmed on its official Twitter account.

Alarab TV was set-up in Bahrain because Saudi Arabia does not allow independent media to operate in the kingdom.

The station was running only self-promotional material from Monday morning, according to comments posted on Twitter.

The station's official twitter account issued a statement on Monday, translated from Arabic, which said: "Stop broadcasting technical and administrative reasons, and we will come back soon, God willing."

Arabic daily Akhbar Alkhaleej claimed programming was suspended due to the fact the station aired footage of a member of the Bahraini opposition, Khalil al-Marzooq, which was deemed offensive to the government.

Arabian Business could not independently confirm this at the time of publication.

For all the latest business news from the UAE and Gulf countries, follow us on Twitter and Linkedin, like us on Facebook and subscribe to our YouTube page, which is updated daily.

Subscribe to our Newsletter

Subscribe to Arabian Business' newsletter to receive the latest breaking news and business stories in Dubai,the UAE and the GCC straight to your inbox.