Font Size

- Aa +

Wed 25 Jul 2018 01:52 PM

Font Size

- Aa +

Abu Dhabi Police set to remove 20kph speed buffer

After August 12 onwards, drivers travelling on a road with a speed limit of 100kph, will be fined for travelling 101kph.

Abu Dhabi Police set to remove 20kph speed buffer

Abu Dhabi Police on Wednesday announced a tougher approach to tackling speeding motorists in the emirate.

Police chiefs said they have begun procedures to eliminate the 20kph speed leeways on roads in the UAE capital.

Starting on August 12, Abu Dhabi roads' speed limits will be modified along with speed radars to a new set standard and motorists will no longer have the 20kph allowance, state news agency WAM reported.

After August 12 onwards, drivers travelling on a road with a speed limit of 100kph, will be fined if detected driving at 101kph. 

بالتعاون مع شركائها الاستراتيجيين... شرطة أبوظبي تعلن تعديل السرعات وإلغاء الهامش على الطرق اعتباراً من 12 اغسطس المقبل . . أعلنت القيادة العامة لشرطة أبوظبي عن بدء تنفيذ الإجراءات الخاصة بإلغاء هامش السرعة على الطرق في إمارة أبوظبي وتعديل السرعات المعمول بها حاليا وتوحيد (سرعة ضبط الرادار) مع سرعة اللوحات المرورية على طرق الإمارة اعتباراً من 12 أغسطس المقبل. وأوضح معالي اللواء محمد خلفان الرميثي قائد عام شرطة أبوظبي أن قرار تعديل السرعات الذي يجري العمل على تطبيقه جاء وفقا لدراسات ومقارنات معيارية دقيقة لمؤشرات الحوادث المرورية والخصائص الهندسية وكثافة الحركة المرورية على الطرق وصولاً إلى تحقيق أفضل مستويات السلامة المرورية المطبقة عالمياً . وقال معاليه إن شرطة أبوظبي وبالتعاون مع الشركاء الاستراتيجيين، دائرة النقل ودائرة التخطيط العمراني والبلديات " اعتمدت مجموعة من التوصيات والإجراءات الفنية التي ستسهم في تنفيذ مراحل تطبيق القرار. وأشار الرميثي إلى أن تحديد السرعات الجديدة والغاء هامش السرعة تم بناء على دراسات علمية قام بها فريق متخصص من القيادة العامة لشرطة أبوظبي ودائرة النقل ودائرة التخطيط العمراني والبلديات تم من خلالها تحليل الحوادث المرورية ومراعاة الخصائص الهندسية للطرق المختلفة والأحجام المرورية على تلك الطرق. وأوضح أن الدراسات اهتمت بإجراء مسح مروري لمعرفة سلوك السائقين والتغيير في سرعاتهم مقارنة بسرعة الطريق، ومقارنات معيارية عن السرعة وهامش السرعة مع بعض الدول التي حققت نتائج متميزة في مستويات السلامة المرورية للاستفادة من تطبيقاتها. ودعا الرميثي السائقين إلى التعامل الايجابي والالتزام التام بالسرعات الجديدة التي تم تحديدها وفقاً لأفضل الممارسات مؤكداً حرص القيادة الرشيدة واهتمامها بأمن وسلامة كافة مستخدمي الطريق، مشيراً إلى أنه سيتم تعريف الجمهور وتوعيتهم بالسرعات الجديدة وإلغاء هامش السرعة على الطرق الداخلية والخارجية بإمارة أبوظبي وفقا لحملة توعية شاملة تأتي في إطار حرص شرطة أبوظبي على سلامة مستخدمي الطريق وتثقيف الجمهور بأهمية وفوائد إلغاء هامش السرعات وتحذر من مخاطر السرعات العالية والتي تعد من أهم مسببات الحوادث. @abudhabidot @ad_dpm @abudhabiadm @ogc_ad #الإمارات #أبوظبي #شرطة_أبوظبي #أخبار_شرطة_أبوظبي #الإعلام_الأمني ‏#UAE #AbuDhabi #ADPolice #ADPolice_news ‏#security_media

A post shared by Abu Dhabi Police شرطة أبوظبي (@adpolicehq) on

Major General Mohammed Khalfan Al Rumaithi, Commander-in-Chief of Abu Dhabi Police, said that the decision to amend speed limits is being implemented according to traffic accident indicators, research and studies conducted, with the aim to attain the best levels of traffic safety and ease traffic congestion.

He said that Abu Dhabi Police has cooperated with strategic partners, including the Department of Transport and Department of Urban Planning and Municipalities, to adopt a set of recommendations and procedures that will contribute to implementing the new decision.

Al Rumaithi said that the setting of the new speed limits and the cancellation of the 20kph speed leeway came as a result of studies carried out by a specialist team at Abu Dhabi Police HQ.

He called on all drivers to adhere to the new traffic regulations.

For all the latest transport news from the UAE and Gulf countries, follow us on Twitter and Linkedin, like us on Facebook and subscribe to our YouTube page, which is updated daily.